duminică, 9 mai 2010

Daniel Bănulescu la TAC



"Pe 1 aprilie 2008 am sosit la Akademie Schloss Solitude, lângă Stuttgart, pentru o bursă literară de zece luni.
Eram surescitat şi îndârjit.
În inima rucsacului meu pulsau contractele de publicare pentru trei dintre cărţile mele, aparţinând Clanului de Romane AM VĂZUT, LUCRÂND, DEGETUL LUI DUMNEZEU.

La Solitude, îmi propusesem să pregătesc pentru republicare romanul Te pup în fund, Conducător Iubit!
Îl scrisesem în urmă cu cincisprezece ani.
L-am recitit în trei zile.
La sfârşitul lecturii, am rămas fulgerat de surpriză.
O jumătate din roman era foarte bună, pe alocuri genială. Cealaltă jumătate a romanului era intolerabil de proastă, bolnavă de toate greşelile posibile.
Din nefericire, jumătăţile erau perfect amestecate. De nedezlipit.
Mi-am acordat alte câteva zile pentru a hotărî dacă voi rescrie Te pup în fund, Conducător Iubit! Sau dacă, dimpotrivă, voi clădi o carte complet nouă, aducând în ea numai lumina cărţii de dinainte.

Pe 12 aprilie 2008 am ieşit pe platoul din faţa Castelului Solitude. Am salvat din cazemata romanului Te pup în fund, Conducător iubit! doar rama unei ferestre, un horn şi o brichetă. Am dinamitat cazemata şi am prefăcut-o în pulbere.
Fereastra şi hornul le-am încorporat în fortul noului meu roman, Fugi din viaţa ta, revoltătoare şi slută, în cartea mea.
Iar cu bricheta mă joc, uneori, şi astăzi.

Iată cum noul roman Fugi din viaţa ta, revoltătoare şi slută, în cartea mea înlocuieşte romanul Te pup în fund, Conducător iubit!
Romanul Te pup în fund, Conducător iubit! e, de acum, interzis republicării.
Recomand chiar celor ce vor să mă îndatoreze să nu mai discute despre el.
Citind ultimele două propoziţii, prietenul meu Arvinte a insistat să includ în această povestire şi îndemnul lui:
- Frăţiorule, toată lumea are pusă la puşcărie câte-o cărămidă. Numai eu am două.
- ...
- Aşa că, dacă nu faci exact ce-ţi zice Daniel, eu vin noaptea peste tine şi te iau din pat, le lângă nevastă."

(Autorul. Octombrie 2009)

O foarte scurtă proză scurtă
din Fugi din viaţa ta, revoltătoare şi slută, în cartea mea (Editura Cartea Românască, 2009)

Site autor aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu